Συρμός του Προαστιακού, που εκτελούσε δρομολόγιο προς το Αεροδρόμιο, ακινητοποιήθηκε στη σήραγγα των Αγίων Αναργύρων για περίπου 30 λεπτά, λόγω διακοπής ηλεκτροδότησης σε όλο το δίκτυο, που προκλήθηκε από βανάκι όταν παραβίασε το αυτόματο σύστημα ισόπεδης διάβασης, με αποτέλεσμα να προκληθεί βραχυκύκλωμα.
Σύμφωνα με ενημέρωση του ΟΣΕ και της Hellenic Train, καθ’ όλη τη διάρκεια του περιστατικού, η μηχανοδηγός του συρμού ακολουθούσε τις προβλεπόμενες διαδικασίες και προχωρούσε σε συνεχείς ανακοινώσεις προς τους επιβάτες. «Επιπλέον, παρά το πρόβλημα ηλεκτροδότησης, η σήραγγα διέθετε φωτισμό και αερισμό, διασφαλίζοντας συνθήκες ασφάλειας για τους επιβάτες, ενώ ο συρμός παρακολουθείτο συνεχώς από τις κάμερες συνεχούς επιτήρησης του Κέντρου Ελέγχου Σηράγγων στο ΣΚΑ», αναφέρεται στην ανακοίνωση και προστίθεται ότι άμεσα, εστάλη εφεδρική μηχανή, η οποία ρυμούλκησε το τρένο στον σταθμό των Αγίων Αναργύρων, όπου οι επιβάτες αποβιβάστηκαν και επιβιβάστηκαν σε άλλο συρμό, συνεχίζοντας το δρομολόγιο προς το Αεροδρόμιο.
Λόγω της διακοπής ηλεκτροδότησης μεταξύ Αθήνας και Πειραιά αναμένεται να προκληθούν καθυστερήσεις σε ορισμένα δρομολόγια του Προαστιακού Σιδηρόδρομου, οι οποίες θα εξομαλύνονται σταδιακά κατά τη διάρκεια της ημέρας.
Η ανακοίνωση ΟΣΕ και Hellenic Train
Ενημερώνουμε το επιβατικό κοινό για το περιστατικό που έλαβε χώρα σήμερα, Δευτέρα 31 Μαρτίου 2025, στο δρομολόγιο 1210 του Προαστιακού Σιδηρόδρομου με κατεύθυνση το Αεροδρόμιο. Συγκεκριμένα, σημειώθηκε διακοπή ηλεκτροδότησης σε όλο το δίκτυο του Προαστιακού της Αθήνας επηρεάζοντας και την ηλεκτροδότηση της σήραγγας των Αγίων Αναργύρων, με αποτέλεσμα ο συρμός αυτός να ακινητοποιηθεί στο σημείο για περίπου 30 λεπτά.
Η αιτία της διακοπής της ηλεκτροδότησης σύμφωνα με το βιντεοσκοπικό υλικό, που έχει στη διάθεσή του ο ΟΣΕ, είναι η παραβίαση του Αυτόματου Συστήματος Ισοπέδου Διάβασης από ΙΧ αυτοκίνητο τύπου VAN, που προξένησε βλάβη σε ένα από τα δύο δρίφρακτα με αποτέλεσμα το βραχυκύκλωμα και την διακοπή του ρεύματος κίνησης των συρμών σε μεγάλο τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου της Αττικής.
Καθ’ όλη τη διάρκεια του περιστατικού, η μηχανοδηγός του συρμού ακολουθούσε τις προβλεπόμενες διαδικασίες και προχωρούσε σε συνεχείς ανακοινώσεις προς τους επιβάτες, οι οποίες, πέρα από την ενημέρωση, συνέβαλαν στη διατήρηση κλίματος ασφάλειας. Επιπλέον, παρά το πρόβλημα ηλεκτροδότησης, η σήραγγα διέθετε φωτισμό και αερισμό, διασφαλίζοντας συνθήκες ασφάλειας για τους επιβάτες, ενώ ο συρμός παρακολουθείτο συνεχώς από τις κάμερες συνεχούς επιτήρησης του Κέντρου Ελέγχου Σηράγγων στο ΣΚΑ.