Του Ανδρέα Βορύλλα Βουλευτή Β2 Δυτικού τομέα Αθηνών με τη ΝΙΚΗ
Την ώρα που το ελληνικό πολιτικό σύστημα ασχολείται και ορθά με την πρόταση δυσπιστίας εναντίον της κυβέρνησης για το έγκλημα των Τέμπων, μιας προανακριτικής η οποία δεν απαντάει στα αιτήματα των εκατοντάδων χιλιάδων πολιτών για δικαιοσύνη και δημοκρατία, έρχονται και εξελίξεις σε θέματα εθνικής σημασίας που σκοτεινιάζουν κι άλλο τον συννεφιασμένο ουρανό για την κυβέρνηση. Ας γίνουμε σαφέστεροι:
Πιο συγκεκριμένα και ενώ μόλις προ δεκαημέρου, ο υπουργός εξωτερικών Γιώργος Γεραπετρίτης δήλωνε σε συνέντευξή του ότι οι έρευνες για το καλώδιο της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κύπρου – Ελλάδας θα συνεχιστούν, με βάση τον προγραμματισμό της εταιρίας που έχει αναλάβει την ανάπτυξη της έρευνας και του καλωδίου. Ο ίδιος εξέφραζε την ελπίδα ότι η Τουρκία δε θα φέρει αντιρρήσεις και θα υπάρξει κατανόηση για την πρόοδο του έργου ενώ τόνιζε ότι η έρευνα και η πόντιση επιφανειακών ηλεκτρικών καλωδίων “προστατεύεται απολύτως” από το διεθνές δίκαιο και δεν απαιτεί οποιαδήποτε άδεια.
Χθες ωστόσο οι εξελίξεις γύρω από το έργο αποδείχθηκαν εντελώς διαφορετικές. Αρχικά επιβεβαιώθηκε ότι ο φορέας υλοποίησης του έργου, ο διαχειριστής του ηλεκτρικού συστήματος ΑΔΜΗΕ, σε απόλυτη συνεννόηση με το υπουργείο ενέργειας λόγω της παρατεταμένης αβεβαιότητας σε σχέση με την ηλεκτρική διασύνδεση, προχώρησε σε πάγωμα των πληρωμών προς την εταιρεία Nexans. Έτσι η πληρωμή των 70 εκατ. ευρώ προς τη γαλλική εταιρεία που ήταν να καταβληθεί στις 28 Φεβρουαρίου δεν πραγματοποιήθηκε σηματοδοτώντας το πάγωμα του έργου.
Το θέμα πάντως είναι εξαιρετικά σοβαρό. Ενδεικτικά πηγές του ενεργειακού κλάδου κάνουν λόγο για σοβαρό ατόπημα και πλήγμα στα εθνικά συμφέροντα και για “πρωτοφανή μεταβολή της εθνικής πολιτικής και ακύρωση σχεδίων που αφορούν εσωτερικές υποθέσεις του ελληνικού κράτους υπό το φόβο στρατιωτικής αντίδρασης από την Τουρκία” καθώς και για “μοναδική περίπτωση παραδοχής της υποχώρησης της Ελληνικής κυβέρνησης σε πιέσεις από άλλη χώρα”.
Στο μεγάλο θέμα της εσωτερικής πολιτικής σκηνής τώρα που έχει να κάνει με την προανακριτική Επιτροπή εμείς σαν «ΝΙΚΗ» επισημάναμε και στον Πρόεδρο της Βουλής ότι η υπό εξέλιξη διαδικασία κινδυνεύει να λειτουργήσει ως κολυμβήθρα του Σιλωάμ για την κυβέρνηση, που στηριζόμενη στην πρόταση του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, θα αποσείσει τις ευθύνες της και θα αποπροσανατολίσει την συζήτηση από το μείζον ζήτημα της πρόκλησης τουδυστυχήματος στα Τέμπη και της μετέπειτα πιθανολογούμενης οργανωμένης και συστηματικής απόπειρας συγκάλυψής του.
Γι αυτό και προτείναμε τη σύσταση προανακριτικής επιτροπής η οποία θα διερευνήσει τις τυχόν ποινικές ευθύνες συγκεκριμένων προσώπων που κατείχαν κυβερνητικές θέσεις και ειδικότερα των Χρήστου Σπίρτζη, Κωνσταντίνου Καραμανλή, Γεωργίου Γεραπετρίτη, Χρήστου Τριαντόπουλου, Μιχαήλ Χρυσοχοΐδη, Σπυρίδωνος Αδώνιδος Γεωργιάδη, Νικολάου Παπαθανάση, Ιωάννη Τσακίδη, Μιχαήλ Παπαδόπουλου, Γεωργίου Καραγιάννη, καθώς και κάθε άλλου κυβερνητικού παράγοντος, για το οποίο ήθελε προκύψει η διάπραξη οιουδήποτε ποινικού αδικήματος. Αντικείμενο της προανακριτικής επιτροπής θα πρέπει να είναι η διερεύνηση ιδίως των εξής
αδικημάτων:
1) Ανθρωποκτονία με ενδεχόμενο δόλο κατά συρροή (άρθρο 299 ΠΚ)
2) Σωματική βλάβη με ενδεχόμενο δόλο κατά συρροή (άρθρα 309 και 310 ΠΚ)
3) Κακουργηματική έκθεση κατά συρροή (άρθρο 306 ΠΚ)
4) Κακουργηματική διατάραξη της ασφάλειας της συγκοινωνίας μέσων
σταθερής
τροχιάς με την πρόκληση θανάτου μεγάλου αριθμού ανθρώπων (άρθρο 299
παρ.
1 ΠΚ)
5) Υπόθαλψη (άρθρο 231 ΠΚ)
6) Παρασιώπηση εγκλημάτων (232 ΠΚ)
7) Παράβαση καθήκοντος (259 ΠΚ)
8) Κακουργηματική Απιστία σε βάρος του Ελληνικού Δημοσίου και της
Ευρωπαϊκής Ένωσης .
Θεωρούμε ότι στοιχειοθετείται σε βάρος των πρώην Υπουργών Μεταφορών
Χρήστου Σπίρτζη και Κωνσταντίνου Καραμανλή το κακουργηματικού
χαρακτήρα έγκλημα της έκθεσης του άρθρου 306 ΠΚ, αφού με τις πράξεις και
παραλείψεις τους, εξέθεσαν τα θύματα της τραγωδίας σε κίνδυνο, από τον
οποίο επήλθε το τραγικό αποτέλεσμα.
Με τα στοιχεία, που μέχρι τώρα έχουν γίνει γνωστά και είναι αδιαμφισβήτητα,
αναγκαία και ικανή συνθήκη, η οποία μαζί με το εγκληματικό σφάλμα του
σταθμάρχη, οδήγησε αιτιωδώς στο μοιραίο δυστύχημα ήταν η έλλειψη
τηλεδιοίκησης, όπως προβλεπόταν με την περίφημη σύμβαση «717»
Η σύμβαση «717» έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί από το 2016. Όχι όμως δεν
ολοκληρώθηκε εκείνο το έτος, αλλά είχε μείνει ανεκτέλεστη τον Φεβρουάριο
του 2023 στο τμήμα εκείνο, όπου συνέβη το μοιραίο δυστύχημα.
Η σύσταση προανακριτικής μόνο για τον Χρήστο Τριαντόπουλο και για μιας
πλημμεληματικής μορφής αδίκημα (μπάζωμα) θα συσκοτίσει την υπόθεση και
δεν θα αποδώσει ευθύνες στα πραγματικά αίτια της πρόκλησης του
δυστυχήματος.
Μόνο με αυτό τον τρόπο θεωρούμαι ότι το αίτημα για δικαιοσύνη θα λάβει σάρκα και οστά και
δεν θα παραμείνει ένα άδειο πουκάμισο στα χέρια όσων θέλουν να
συγκαλύψουν όσα συνέβησαν εκείνο το μοιραίο βράδυ στα Τέμπη