Σάββατο, 15 Μαρτίου, 2025

Top 5 άρθρα

Σχετικά άρθρα

Πορίσματα κομμάτων για τα Τέμπη: Η αντιπολίτευση δείχνει Καραμανλή

Τον πρώην υπουργό Μεταφορών Κώστα Καραμανλή “δείχνουν” τα πορίσματα των κομμάτων της αντιπολίτευσης, στα οποία καταγγέλλεται η κυβέρνηση για απόπειρα συγκάλυψης των ευθυνών της στο δυστύχημα των Τεμπών.

Την ώρα που το νεοδημοκρατικό πόρισμα “βλέπει” μόνο ανθρώπινα λάθη και παράβασεις του κώδικα των σιδηροδρόμων στην περίπτωση της τραγωδίας, τα υπόλοιπα κόμματα κάνουν λόγο για ευθύνες πέραν των ανθρώπινων σφαλμάτων, ζητούν περαιτέρω διερεύνηση της υπόθεσης όχι μόνο μέσω της Δικαιοσύνης αλλά θέλουν και αναβάθμιση της Εξεταστικής Επιτροπής σε Προανακριτική σε κοινοβουλευτικό επίπεδο.

Αυτό που έχει ενδιαφέρον ως κοινό στοιχείο  ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ, ΚΚΕ και Πλεύσης είναι πως η μη υλοποίηση της σύμβασης 717, η οποία, μεταξύ άλλων, προέβλεπε την ορθή λειτουργία του συστήματος σηματοδότησης – τηλεδιοίκης, έπαιξε καίριο ρόλο στο να μην ελαχιστοποιηθούν οι πιθανότητες δυστυχήματος.

Δεν ήταν ανθρώπινο σφάλμα

Τα μέλη της εξεταστικής-βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ  Αλ. Αυλωνίτης, Β. Κόκκαλης, Δ. Καλαματιανός, και ο Ι. Σαρακιώτης, εξέδωσαν ανακοίνωση στην οποία αναφέρουν πως ολόκληρη η ελληνική κοινωνία και οι οικογένειες των θυμάτων απαιτούν ειλικρινείς, διάφανες απαντήσεις και απόδοση ευθυνών, ώστε να αποδειχθεί ποιοι ήταν οι πραγματικοί υπαίτιοι της τραγωδίας των Τεμπών, τόσο τα φυσικά πρόσωπα, για τα οποία έχει επιληφθεί η δικαιοσύνη, όσο βέβαια και τα πολιτικά πρόσωπα για την απόδοση των ευθυνών των οποίων αρμόδια είναι η Βουλή, μέσω της εξεταστικής επιτροπής”, τονίζοντας ότι “δεν πρόκειται περί “ανθρώπινου σφάλματος” και μόνο”. Στο πόρισμα τους αναφέρονται στην προσπάθεια της κυβέρνησης για συγκάλυψη του δυστυχήματος των Τεμπών, και πολιτικής επιβίωσης κάποιων και τονίζουν ότι το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί πιθανά αν είχε υλοποιηθεί η Σύμβαση 717, ότι το έγκλημα θα είχε αποφευχθεί εάν η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είχε καθορίσει και εφαρμόσει τα ελάχιστα επίπεδα ασφάλειας, σύμφωνα με τους επιβεβλημένους Εθνικούς Κανόνες Ασφάλειας και εάν η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είχε προβεί σε άμεσες διορθωτικές αποφάσεις μετά την καταστροφή του παλαιού συστήματος τηλεδιοίκησης στην Ζάχαρη Λάρισας. Παράλληλα επισημαίνουν ότι “υφίσταντο ισχυρότατες ενδείξεις τέλεσης ποινικών αδικημάτων από τον Καραμανλή Κωνσταντίνο και συγκεκριμένα της παράβασης καθήκοντος, διατάραξης ασφάλειας συγκοινωνιών, ανθρωποκτονίας με ενδεχόμενο δόλο κατά συρροή, σωματικές βλάβες κατά συρροή”.

Από την πλευρά του ΠΑΣΟΚ, που δεν κατέθεσε πόρισμα, αιτείται τη μετατροπή της Εξεταστικής Επιτροπής σε Προανακριτική. Σε δήλωση τους οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, Μ. Αποστολάκη, Γ. Νικητιάδης και Απ. Πάνας εστιάζουν στο γεγονός πως το έργο της Επιτροπής ήταν αδύνατο καθώς “ούτε το σύνολο της δικογραφίας παραλάβαμε, ούτε ουσιώδεις μάρτυρες εξετάσθηκαν. Αυτή υπήρξε από την αρχή η επιδίωξη της κυβερνητικής πλειοψηφίας” για να επιμείνουν και αυτοί στην άποψη πως “η κυβερνητική επιλογή για συγκάλυψη, μέσω της μη ουσιαστικής διερεύνησης της υπόθεσης και ιδίως του ενδεχομένου ύπαρξης ποινικών ευθυνών σε πολιτικά πρόσωπα δεν είναι δυνατόν να γίνει αποδεκτή όχι από μόνο από το ΠΑΣΟΚ, αλλά πρωτίστως από την κοινωνία η οποία απαιτεί να χυθεί φως στην υπόθεση και να αποδοθούν ευθύνες όσο ψηλά και να βρίσκονται αυτές”. Σε επίπεδο ευθυνών για τη μη ολοκλήρωση της 717 επιρρίπτουν ευθύνες τόσο στον Κ. Αχ. Καραμανλή όσο και στον πρώην υπουργό Μεταφορών επί ΣΥΡΙΖΑ Χρ. Σπίρτζη.