Δευτέρα, 28 Απριλίου, 2025

Top 5 άρθρα

Σχετικά άρθρα

Μητσοτάκης για ΟΣΕ: Θα αλλάξουν όσα δεν άλλαξαν εδώ και 10ετίες

 

Τη δραστική αναβάθμιση των σιδηροδρόμων έθεσε ως προτεραιότηρα ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, στο Μέγαρο Μαξίμου, κατά τη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου, υπογραμμίζοντας πως είναι μία διαδικασία που επιταχύνεται, καθώς «μέσα στην ημέρα θα ανακοινωθούν τα έργα για την αποκατάσταση των ζημιών στη Θεσσαλία. Το χρονοδιάγραμμα είναι 15 μήνες και στο τέλος της υλοποίησής του όλος ο βασικός σιδηροδρομικός άξονας θα έχει όχι μόνο τηλεδιοίκηση αλλά και σύστημα αυτόματης πέδησης». Σημειώνεται ότι η ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών παρουσιάζει το νομοσχέδιο για την ασφάλεια και τον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρόμων, με σκοπό οι προκηρύξεις και οι διαγωνισμοί να βγουν στον αέρα και να προχωρήσουν πολύ πιο γρήγορα από το σύνηθες.

Όπως είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης το χρονοδιάγραμμα είναι σφιχτό, τονίζοντας με αφορμή τις πρώτες επιτυχημένες δοκιμές στο σύστημα ETCS ότι «Μέχρι τον Σεπτέμβριο έρχεται το σύστημα πέδησης στα τρένα σε κάθε αμαξοστοιχία που ταξιδεύει στην κεντρική σιδηροδρομική γραμμή της χώρας», καθώς δοκιμάστηκε με επιτυχία. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης μίλησε για τη νέα μέθοδο για τον ακριβή γεωεντοπισμό των τρένων. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναφερθείς στο Ενιαίο Κέντρο Εποπτείας έκανε λόγο για μια πρόσθετη δικλείδα ασφαλείας και τόνισε πως θα παρακολουθεί τους συρμούς με απόκλιση εκατοστών. Σημείωσε, παράλληλα, ότι «γρήγορα θα έρθει η νέα πλατφόρμα railway.gov.gr που θα είναι ανοιχτή σε όλους τους πολίτες για να βλέπουν την εκτέλεση των δρομολογίων». Όπως είπε ο κ. Μητσοτάκης γίνονται πολλές συνδυαστικές κινήσεις για να αποκαταστήσουν την εμπιστοσύνη των πολιτών στα τρένα, μιλώντας για «τολμηρές μεταρρυθμίσεις, με αυστηρό πλαίσιο, ευελιξία στις προσλήψεις και αποτελεσματικότερη διοίκηση».

«Ουσιαστικός σκοπός μας είναι μια νέα ΔΕΗ, την οποία παραλάβαμε πρακτικά χρεοκοπημένη και τώρα είναι πρωταγωνιστής στην αγορά ενέργειας» είπε ο κ. Μητσοτάκης, προσθέτοντας πως «ο νέος ΟΣΕ θα ενσωματώνει το σύνολο των συστάσεων της ευρωπαϊκής επιτροπής και για τη ΡΑΣ και για τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ γιατί έχει σημασία η πρόληψη των κινδύνων και όχι μόνο η αντιμετώπισή τους».

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, σε αυτό το πλαίσιο, είπε ακόμα ότι «όλες οι ενδοεπικοινωνίες θα καταγράφονται σε βάσεις δεδομένων και θα αξιολογείται καλύτερα η λειτουργία κυρίως όσων είναι σε θέση ευθύνης και διαχειρίζονται ανθρώπινες ζωές με αξιολόγηση που θα περιλαμβάνει και ψυχομετρικά τεστ», ενώ έκανε λόγο για «σωστή για επαναφορά προϊστάμενου αμαξοστοιχίας ενώ δημιουργείται μια νέα μονάδα επιθεωρητών που θα είναι το όργανο που θα εισηγείται κυρώσεις αν παραβιάζεται το πρωτόκολλο» προσθέτοντας ότι «στόχος είναι η νέα κουλτούρα με κίνητρα αλλά και κυρώσεις ώστε να αποτρέπονται τραγικά λάθη».

«Επιταχύνεται μια πρωτοβουλία εκσυγχρονισμού του ΟΣΕ, πρόκειται για ένα εγχείρημα που απαιτεί συνέπεια και κάποιο χρόνο. Θα αλλάξουν πολλά όσα δεν άλλαξαν εδώ και 10ετίες» συνέχισε ο κ. Μητσοτάκης ο οποίος αναφερόμενος στην Hellenic Train είπε ότι «θα κληθεί να προχωρήσει στις δικές της επενδύσεις με αιχμή την προμήθεια νέου τροχαίου υλικού». «Ως πολιτεία πρέπει να δώσουμε απάντηση στο συλλογικό πένθος με ένα έργο που θα φέρει αποτελέσματα. Έχουμε τη δύναμη να γυρίσουμε τη σελίδα από ένα χθες που πλήγωσε την ελληνική κοινωνία» κατέληξε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.