Σάββατο, 19 Απριλίου, 2025

Top 5 άρθρα

Σχετικά άρθρα

Πάσχα 2025: Έως 6,3% ακριβότερο το πασχαλινό τραπέζι

Με κόστος που κυµαίνεται από 99,45 έως 142,95 ευρώ (για 4-6 άτοµα), το φετινό πασχαλινό τραπέζι είναι ακριβότερο κατά 6,2% έως 6,3%, σε σχέση µε εκείνο του 2024. Σύµφωνα µε τα στοιχεία του Ινστιτούτου Εµπορίου και Υπηρεσιών της Ελληνικής Συνοµοσπονδίας Εµπορίου και Επιχειρηµατικότητας (ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ), το εύρος των τιµών δικαιολογείται από την καταγραφή σειράς προϊόντων διαφορετικής ποιότητας, σε αρκετές τοπικές αγορές και διαφορετικούς τύπους καταστηµάτων.

Πόσο θα κοστίσει το πασχαλινό τραπέζι το 2025: Αυξήσεις σε τρόφιμα και γλυκά

  • Επί παραδείγµατι, το αρνί πωλείται στη Βαρβάκειο 10,99-13,99 €/κιλό, στα σουπερµάρκετ 11,90 και στα κρεοπωλεία µέχρι 17,50 €/κιλό.
  • Ακόµη χειρότερα, το κατσίκι που στη Βαρβάκειο έχει κρατηθεί στα 13,99 €/ κιλό και στα σουπερµάρκετ στα 12,90 €/κιλό, στα συνοικιακά κρεοπωλεία ξεπερνά ακόµη και τα 19 €/κιλό.

Η σηµαντική αύξηση του κόστους σε αρνί και κατσίκι οφείλεται, σύµφωνα µε το ΙΝΕΜΥ, στη διόγκωση του κόστους παραγωγής από τους κτηνοτρόφους εξαιτίας ανόδου των τιµών των ζωοτροφών και άλλων εξόδων και στη µείωση της προσφοράς εξαιτίας των πληγµάτων πανώλης αλλά και ευλογιάς, καθώς και στη µη πλήρη αποκατάσταση των ζηµιών της κακοκαιρίας «Daniel» στη Θεσσαλία. Συντελεί ασφαλώς και το γεγονός ότι φέτος συµπίπτουν ορθόδοξο και καθολικό Πάσχα, εξέλιξη που ενισχύει τη ζήτηση σε συγκεκριµένο χρονικό διάστηµα. Μεγάλες αυξήσεις καταγράφουν και τα σοκολατένια αυγά που κοστίζουν στα σουπερµάρκετ (τα τεµάχια των 250 γραµµαρίων) 7,87-18,40 € και στα ζαχαροπλαστεία 10-24,6 €. Οι αυξήσεις αυτές (η τιµή κιλού στη σοκολάτα αγγίζει τα 77 €) οφείλονται στην αύξηση της διεθνούς τιµής του κακάο.

Όπως αναφέρει ο διοικητικός διευθυντής του ΙΝΕΜΥ, Χ. Αράχωβας, οι ιδιαίτερα ισχυρές ανοδικές πιέσεις στο επίπεδο των τιµών που προηγήθηκαν έχουν συρρικνώσει σηµαντικά το πραγµατικό διαθέσιµο εισόδηµα των καταναλωτών. «Η εν λόγω πτώση του εισοδήµατος κατευθύνει αναγκαστικά το ενδιαφέρον των καταναλωτών σε προϊόντα ανελαστικής ζήτησης, όπως τα τρόφιµα για το πασχαλινό τραπέζι, περιορίζοντας ουσιαστικά τους πόρους για την αγορά άλλων αγαθών και υπηρεσιών, σε µια µάλιστα περίοδο που η αγορά διέρχεται σοβαρών αναταράξεων, κυρίως σε διεθνές επίπεδο, οι οποίες όµως έχουν σοβαρό αρνητικό αντίκτυπο και στην εγχώρια αγορά».