Σάββατο, 15 Μαρτίου, 2025

Top 5 άρθρα

Σχετικά άρθρα

Ανδρέας Βορύλλας: Προσφυγή στη λαϊκή ετυμηγορία

Προσφυγή στη λαϊκή ετυμηγορία ζήτησε  κατά την ομιλία του στη Βουλή στη συζήτηση για την πρόταση δυσπιστίας εναντίον της κυβέρνησης ο Βουλευτής Β2 Δυτικού τομέα Αθηνών με τη ΝΙΚΗ κ. Ανδρέας Βορύλλας.

Διαβάστε εδώ την ομιλία του

Πριν τοποθετηθούμε για την πρόταση δυσπιστίας κατά της κυβέρνησης που κατατέθηκε με πρωτοβουλία του ΠΑΣΟΚ, θα θέλαμε να αναφερθούμε στις μεγαλειώδεις συγκεντρώσεις που πραγματοποιήθηκαν στις 28 Φεβρουαρίου σε δεκάδες πόλεις της χώρας μας αλλά και από Έλληνες της διασποράς στο εξωτερικό.

Οι συγκεντρώσεις της Παρασκευής για τα Τέμπη είναι από εκείνες τις μαζικές κινητοποιήσεις που η Ελλάδα θα θυμάται για πολλά χρόνια. Ο λαός μας περίτρανα με την παρουσία του ζητά την άμεση απόδοση δικαιοσύνης για το έγκλημα των Τεμπών, όλοι οι ένοχοι να λογοδοτήσουν για τα εγκλήματά τους, όσο ψηλά και αν βρίσκονται. Ταυτόχρονα, το πολιτικό μας σύστημα οφείλει να εκφράσει το λαϊκό αίτημα περί απονομής της δικαιοσύνης, χωρίς να προσπαθεί να αποκομίσει μικροκομματικά οφέλη ή να συγκαλύψει την αλήθεια, ενώ ιερή υποχρέωση μας είναι να σταθούμε στο ύψος των περιστάσεων και να διαφυλάξουμε την λειτουργία της δημοκρατίας μας.

Αν σε αυτά συμπεριλάβουμε και τις δημοσκοπήσεις που δείχνουν ότι 7 στους 10 Έλληνες θεωρούν ότι συντελέστηκε απροκάλυπτα συγκάλυψη στην τραγωδία των Τεμπών μπορούμε εύκολα να καταλάβουμε ότι αυτό το βουβό ποτάμι της οργής, που εμφανίστηκε την Παρασκευή, ζητάει δύο πράγματα απολύτως κομβικά για κάθε κοινωνία, δικαιοσύνη και δημοκρατία.

Στο πόρισμα του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων που δόθηκε στην δημοσιότητα μόλις μια μέρα πριν την συμπλήρωση δύο ετών από το τραγικό δυστύχημα, καταγράφονται μια σειρά από αιτίες, που δεν επιτρέπουν στην κυβέρνηση να παρουσιάζει ως βασική αιτία τα ανθρώπινα λάθη.

Στο εν λόγω πόρισμα καταγράφεται ότι ο Ελληνικός Σιδηρόδρομος υπέφερε πολύ από τις οικονομικές κρίσεις που ξεκίνησαν στα τέλη του 2009 και κορυφώθηκαν το 2010. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την κακή συντήρηση και την όλο και πιο υποβαθμισμένη υποδομή και μια διαρθρωτική έλλειψη προσωπικού, απαραίτητου για να συνεχίσει να παρέχει τις συνήθεις υπηρεσίες.

Όλες οι προσομοιώσεις θεωρούν πιθανή παρουσία ενός άγνωστου μέχρι στιγμής καυσίμου, που προκάλεσε την πυρόσφαιρα. Το πώς βρέθηκε άγνωστο καύσιμο μη δηλωμένο στην εμπορική αμαξοστοιχία, αφήνει σοβαρές ενδείξεις για κύκλωμα λαθρεμπορίας με την συμμετοχή υπαλλήλων του ΟΣΕ, της Hellenic Train Α.Ε. και τελωνειακών υπαλλήλων.

Για όλα τα παραπάνω ευθύνες έχουν και οι προηγούμενες κυβερνήσεις, του τότε ενιαίου ΣΥΡΙΖΑ και ακόμα παλαιότερα του ΠΑΣΟΚ, που άφησαν τον Ελληνικό Σιδηρόδρομο να απαξιώνεται, πιθανόν να τον χρησιμοποιούν για λαθραία διακίνηση καυσίμων και τελικά να γίνεται όλο και ποιο επικίνδυνος για τις ασφαλείς μεταφορές των συμπολιτών μας.

Για εμάς με το που έγινε το ατύχημα, θα έπρεπε η κυβέρνηση αμέσως να αναλάβει τις ευθύνες της και να προτείνει την σύσταση προανακριτικής επιτροπής, για να διερευνηθούν ενδεχόμενες ποινικές ευθύνες των πρώην υπουργών Υποδομών και Μεταφορών των κ.κ. Κων. Καραμανλή και Χρ. Σπίρτζη των κυβερνήσεων της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ αντίστοιχα, για τα φερόμενα ποινικά αδικήματα αφορούν την παράβαση καθήκοντος που διαπράχθηκε από τον πρώην υπουργό Χρήστο Σπίρτζη και την υπεξαίρεση κατά των οικονομικών συμφερόντων της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Ελληνικού Δημοσίου που διαπράχθηκε από τον πρώην υπουργό Κωνσταντίνο Καραμανλή.

Τα παραπάνω ποινικά αδικήματα πρότεινε και η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία, ωστόσο η Ελλάδα αρνήθηκε να αναλάβει δράση σχετικά με την πιθανή ποινική ευθύνη των δύο πρώην υπουργών Μεταφορών.

Σε επιστολή που απέστειλε η εισαγγελέας της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας κα. Πόπη Παπανδρέου στις 2 Ιουνίου 2024, σημείωνε ότι κατά τη διάρκεια της έρευνας για το δυστύχημα προέκυψαν υποψίες σχετικά με τα εν λόγω φερόμενα ποινικά αδικήματα που διαπράχθηκαν από πρώην μέλη της ελληνικής κυβέρνησης.

Αυτό που δεν είναι ευρέως γνωστό, είναι ότι η κυβέρνηση αρνήθηκε να εξετάσει την δικογραφία της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας και απλά την αρχειοθέτησε, προκειμένου να προστατεύσει τους δύο υπουργούς.

Η άρνηση της κυβέρνησης αποδεικνύει ότι τελικά δεν πρόκειται για τραγικό ατύχημα, αλλά για έγκλημα.

Το γεγονός και μόνο της αρχειοθέτησης της δικογραφίας της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας, μαρτυρά την προσπάθεια της κυβέρνησης να μην αποδοθεί δικαιοσύνη για το έγκλημα των Τεμπών.

Επίσης, το Κίνημα μας υποστηρίζει ότι υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις για ποινικές ευθύνες των πρώην Υπουργών, σύμφωνα με το άρθρο 306 του Ποινικού Κώδικα, οι οποίοι παρέλειψαν εν γνώσει τους να προβούν στην ολοκλήρωση της Σύμβασης 717. Με απλά λόγια, αν λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση, δεν θα υπήρχε περίπτωση δύο αμαξοστοιχίες με διαφορετική κατεύθυνση να τεθούν στην ίδια γραμμή ταυτόχρονα.

Με την μη ολοκλήρωση της Σύμβασης 717, εξέθεταν σε διαρκή κίνδυνο τους επιβαίνοντες και δεν λάμβαναν επί σειρά πολλών ετών, παρά το ότι είχαν ιδιαίτερη νομική υποχρέωση, τα κατάλληλα μέτρα αποτροπής του κινδύνου.

Σύμφωνα με το άρθρο 86 του Συντάγματος, μόνο η Βουλή έχει την αρμοδιότητα να ασκεί δίωξη κατά όσων διατελούν ή διετέλεσαν μέλη της Κυβέρνησης ή Υφυπουργοί για ποινικά αδικήματα που τέλεσαν κατά την άσκηση των καθηκόντων τους.

Η αμφισβήτηση των Ελλήνων πολιτών, όπως διατυπώνεται στις δημοσκοπήσεις, κορυφώνεται με την διαπίστωση ότι η δικαιοσύνη συνδιαλέγεται με την εκτελεστική εξουσία, ενώ η ίδια η εκτελεστική εξουσία έχει εξασφαλίσει το ακαταδίωκτο, μέσω του άρθρου 86 του Συντάγματος.

Αυτό δημιουργεί μείζον πρόβλημα στη δημοκρατία, πράγμα που σημαίνει ότι ανοίγουν κερκόπορτες σε κύκλους ανωμαλίας και σε ακραίους. Αυτό θα μπορούσε να δημιουργήσει καταστάσεις που όλοι απευχόμαστε, αλλά και αφήνει πρόσφορο έδαφος σε συμμάχους και εχθρούς μας να μας επιβάλλουν την δική τους πολιτική.

Το κίνημα μας υποστηρίζει ότι το άρθρο 86 του Συντάγματος θα πρέπει να αλλάξει άμεσα, πολιτικά πρόσωπα που πιθανόν τελούν ποινικά αδικήματα να ελέγχονται απ’ ευθείας από την δικαιοσύνη.

Χρέος των ηγετών είναι να κυβερνούν και να ανοίγουν δρόμους που οδηγούν την κοινωνία σε σύμπνοια, ακόμα και με προσωπικό κόστος.

Η λύση θα πρέπει να δοθεί με προσφυγή στη λαϊκή ετυμηγορία.